Jaemüügi kasv kiirenes aprillis

StatistikaametJaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Kui märtsis kasvas jaemüük aastases võrdluses 5%, siis aprillis jaemüügi kasv kiirenes.

2014. aasta aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 403,6 miljonit eurot, seega jäi aprillis kauplustesse 307 eurot elaniku kohta. Eelnevate kuudega võrreldes kiirenes oluliselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui jaanuaris kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, veebruaris 4% ja märtsis 2%, siis aprillis oli kasv 8%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju aprillis toimunud soodusmüügikampaaniad, eelmise aasta madal võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine aprillis. Kui märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus 1,7%, siis aprillis 1,2%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused veidi üle poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta aprilliga võrreldes 11%. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 30%. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 20%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 15%).

Mootorikütuse jaemüük, mis näitas veebruaris ja märtsis 2%-list langust, pöördus aprillis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2014. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli aprillis 484,7 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2013. aasta aprilliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 10%, eelmise kuuga võrreldes 3%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2004 – aprill 2014 (2010=100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

+ 28 = 36

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!