Kapitel: Spice kaubanduskeskus tugevdab jätkuvalt oma turupositsiooni

KapitelRiia juhtiv ostukeskus Spice lõpetas 2018. aasta 177,4 miljoni euro suuruse netokäibega, mis oli 1,5% suurem kui varasemal aastal. Keskuse külastajate arv jäi 2017. aastaga samale tasemele, ent külastajate poolt keskmiselt kulutatav summa suurenes 3%. Keskuses avati uusi ja uuendatud kauplusi,  mis aitas tagada stabiilse külastajate voo (enam kui 10 miljonit inimest) ja suurendada kaupluste käivet.

Ostukeskuse Spice tegevdirektor Kadrija Pudova: „Tarbijate vaba raha hulk on kasvanud ja nad kulutavad rohkem, samas muutuvad nad üha nõudlikumaks ja soovivad parimat võimalikku valikut ja teenust. Nõudlus kasvab ja muutub ning me peame järgima üleilmseid suundumusi, et olla kohanemisvõimelised.“ Spice käibe kasvu soodustasid sisemised uuendused, lisaks on Baltimaade majanduse dünaamiline areng viimastel aastatel parandanud tarbijate ostuvõimet ning ka üldist ostuvalmidust.

Käibe kasv oli suurim kingituste, aksessuaaride ja lillede valdkonnas (+16,5%) ning oluliselt, peaaegu 10% võrra kasvas ka käekellade ja ehete müük. Spordi- ja vabaaja valdkonna kaupluste käive kasvas 6%, rõivaste ja jalatsite valdkonnas jäi nõudlus varasema aastaga samale tasemele, mida on täheldatud kogu Euroopas. Uute tegijate turule sisenemisega on suurenenud ostukeskuste vaheline konkurents. Spice keskuse külastajate arv võrreldes eelneva aastaga oluliselt ei muutunud, ent külastajate poolt keskmiselt kulutatav summa suurenes 3%. Ka läheduses asuv Riia rahvusvaheline lennujaam toob kaubanduskeskusesse märkimisväärse turistide voo, eelkõige turismi tipphooajal.

Spice kompleksi kuuluv kodu- ja sisustuskeskus Spice Home tegi samuti 2018. aastal läbi märgatavad muutused. Laienenud Elkor on nüüd ettevõtte suurim kauplus Pārdaugavas – kahel korrusel paikneva kaupluse kogupind on 5500 m2. Avati uusi kodu- ja huvialakaupade poode: Elkor Home, Zvaigzne ABC, kingitusepood Duni ja laste lõbustuspark Ab Park. Sel aastal on avatud 14 uut kauplusekontseptsiooni ja kavas muudatusi kokku 30 kaupluses.

„Kui rääkida Spice ostukeskuse strateegilistest eesmärkidest, siis kavandame laiendusi ja praegu on käimas aktiivne dokumentide kooskõlastamise protsess. Lisaks on töös keskuse uuendusprojekt koostöös rahvusvahelise arhitektuuribürooga Benoy. Tänapäeval muutuvad tarbijate nõudmised üha kiiremini ning nad hindavad ostukompleksi taristut, ostukeskkonna interjööri, laia kaubavalikut ja meeldivat atmosfääri, kus inimesed tahavad ostelda ja vaba aega veeta ning kus oleks lai valik erinevaid teenuseid,“ selgitas Pudova.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

23.04.2024 Detailplaneeringute koostamine ja menetlemine