Sõlmiti leping Ääsmäe-Kernu teelõigu projekteerimiseks

Täna allkirjastasid Maanteeameti ja Leedu firma UAB Kelprojektas esindajad lepingu Tallinna-Pärnu maantee Ääsmäe-Kernu teelõigu projekteerimiseks. Kohati kolmerajalise (2+1) ja osaliselt uuele trassile viidava teelõigu projekteerimine läheb maksma 210 727 eurot ning selle esimese osa ehitus peaks algama järgmisel aastal.

Maanteeameti projektijuhi Mart Michelis’e sõnul koosneb talvel valmiv tee-ehitusprojekt kolmest osast, mille hulka kuulub 9-kilomeetrine Ääsmäe-Kernu, 5-kilomeetrine Kernu möödasõidu ja sama pikk Kernut läbiv lõik. „Kuigi esimene ja kõige pikem lõik jääb olemasolevale trassile, omandab see täiesti uue ilme, sest kavandamisel on mitme möödasõidualaga, st suures osas kolmerajalise (2+1) lahendusega maantee,“ selgitas Michelis, kelle sõnul kavandatakse samasuguse lahendusega täiesti uuele trassile ka Kernu möödasõit. „Möödasõidualade täpset arvu ei hakka ma praegu välja pakkuma, sest eks see olegi projekteerija ülesanne meile sobiv lahendus välja pakkuda,“ rääkis Michelis, kelle sõnul on ühe möödasõidu ala pikkus 1,5 kuni 2 km ning sõidusuunad teineteisest eraldatud põrkepiirdega.

Projekti kolmas osa puudutab Kernut läbivat Kohatu-Kustja olemasoleva teelõigu remondi tehnilist projekti. Michelis’e kinnitusel on selle tee remont vajalik selleks, et antud teelõik kuni ümbersõidu valmimiseni vastu peaks. „Antud lõigu seisukorda arvestades on seal suur raskeveokite liiklussagedus,“ selgitas projektijuht ja lisas, et vastavalt teehoiukavale on Kernu möödasõidu ehituse algus plaanitud aastasse 2018.

Allkirjastatud leping näeb ette Tallinna-Pärnu maantee Ääsmäe-Kernu teelõigu (km 28–42) tehniliselt ja majanduslikult optimaalseima ning keskkonnakaitselisi, sotsiaalseid jt tegureid arvestava liikluslahenduse koostamise ja seda kolmes osas. Esiteks, Ääsmäe-Kohatu teelõigu (km 28–37) tehniline projekt, millega kavandatakse olemasoleva maantee rekonstrueerimine koos 2+1 möödasõidualadega; teiseks, Kohatu-Kustja lõigu (km 37–42) remondi tehniline projekt, millega olemasoleva maantee laiendamist ei kavandata; ning kolmandaks, Kernu ümbersõidu (km 37–42) eelprojekt koos vajalike uuringute ning tee ehituseks ja hooldamiseks vajaliku teemaa määramisega. Ümbersõit kavandatakse kolmerajalise (2+1) lahendusena.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

23.04.2024 Korteriühistu põhikirja ja kodukorra koostamine