UMPA: 8 punkti, kuidas virtuaal- ja liitreaalsuse tulek mõjutab kinnisvaramaailma

umpaErinevad tehnoloogilised lahendused muudavad meie maailma iga päev. Mõned uuendused on tõesti põnevad ja aitavad mõista pärismaailmas nähtamatuid asju või protsesse. Panime kokku 8 punkti, kuidas virtuaal- ja liitreaalsuse tulek mõjutab kinnisvaramaailma.

1. Virtuaalreaalsuskeskused ja muuseumid.

Millal te käisite viimati mõnes muuseumis? Või veel parem küsimus, kui tihti käib kasvav põlvkond kooliealisi muuseumites? Mitte liiga tihti võrreldes kunagiste kohustuslike muuseumikülastuste jadaga. Seda kõike sellepärast, et meid ümbritsevas infoühiskonnas on nii palju põnevat, et muutumatuna seisvaid eksponaate käiakse vaatamas heal juhul üks kord. Tulevikumuuseum on interaktiive, põnev ja pidevalt muutuv. Hakkame järjest rohkem nägema meelelahutuskeskuseid ja muuseume, mis tegutsevad kaubanduskeskustes ja võimaldavad inimestel virtuaalreaalsuse abil kogeda ajaloolist minevikku ja ootusärevat tulevikku. Kaubanduskeskustesse trügisid toitlustuskohad, kinod ja nüüd veel agressiivsemalt ka muu meelelahutus. Kaubandus kolib samm-sammu haaval internetti ja nende kohad üürnikena võtavad meelelahutust pakkuvad üürnikud.

2. Virtuaalne külastus tulevikukoju.

Jah, see on võimalik. Maja pole valmis ja seda pole veel ehitamagi hakatud. Valid plaani pealt välja milline korter Sind huvitab, paned prillid pähe ja asud korteris. Vaatad, kuidas aknast paistab päike sisse, hindad köögi suurust ja “mõõdad” ruumid üle seal sees ringi jalutades. Selline vahetu kogemus aitab paljusid, et teha lõplik otsus, kas välja valitud elupind on ikka see õige.

3. Virtuaalne kodude sisustamine.

Kujutlusvõime on piiritu? Kas on? Ja küsimus pole mitte piirituses, vaid täpsuses. Sest võid ju vaimusilmas oma korteri elutoas kujutada rohelist diivanit, kuid päriselt see mõõtmetelt ei klapi, vaibaga kokku ei sobi ja naise arvates kõlbaks üldse ainult garaaži. Lahendus on lihtne: võtad välja telefoni, šoppad internetipoes ning läbi telefoni kaamera kuvad liitreaalsuses diivani elutuppa. Nii saate koos otsustada kuidas diivan läbi liitreaalsuse teiste mööbliesemete kõrvale sobib. Ja siis selle ühe klõpsuga endale koju tellida. Nagu arvatagi võis, on IKEA selle lahenduse pioneer.

4. Projekteerimine virtuaalreaalsuses.

Enne kui kodud virtuaalmudelina valmis saavad, peab keegi need looma. Joonestajate, projekteerijate ja arhitektide töö võib tulevikus olla prillid peas ja hoopis vahetum. See tähendab, et nad asuvad maja otseses mõttes ise ehitama mudeli sees viibides. Neil on tööriistad ja võtted samad, mis arvuti taga seda tehes, kuid nad asuvad ise virtuaalmaailmas. Justkui ülivõimete ja jõuga objektijuhid, kes saavad sekunditega seinu liigutada ja majas sees olles aknaid ümber tõsta.

5. Vähem vigu hoonete planeerimisel.

Virtuaalreaalsus võimaldab kõndida ringi hoonete virtuaalsetes mudelites. Tänu sellele tajume ruumi nagu päriselt ja tajume ümbritsevat ka nii nagu päriselt. Arvutiekraanil hoone mudelis “ringi sõites” võib juhtuda, et ei märkagi kuidas mõni aken, post või põrandakalle on eluliselt jabura lahendusega. Virtuaalreaalsuses saame objekti planeeringu kriitiliselt ja võimalikult tõetruult üle kontrollida, et projekteerimisfaasis vead parandada.

6. Eraldi virtuaalreaalsustuba.

Kui telekad said laiatarbekaubaks, siis muutus meie kodude ruumiplaneering ning oli vaja tekitada ala, kus telekat vaadata. Ei olnud harv nähtus, et projekteeriti majja lausa telekavaatamise tuba. Virtuaalreaalsusprillid on lõpptarbijale juba mõnda aega kättesaadavad. Elamused, kus saab inimene virtuaalmaailmas püstijalu ringi liikuda nõuavad ka päriselt ca 3×3 meetrit vaba ala olemasolu. Kui jõuab kätte hetk, mil enamikul lastel on kodus oma virtuaalreaalsuskomplekt, siis on võib-olla ka täiesti tavaline, et selle jaoks on oma virtuaalreaalsuse mängutuba.

7. Liitreaalsus abiks hoonete haldamisel ja hooldamisel.

Liitreaalsusprillidega kuvatakse otsepildis reaalse keskkonna peale arvuti genereeritud virtuaalseid objekte. See võiks olla kasuks näiteks elektrikule või torumehele, kes paigaldab majas tehnosüsteeme. Klassikaliselt tuleb tööd tehes paberil järge ajada. Vahepeal kauguseid mõõta ning siis jälle paberil projektilt kontrollida. Ei saa ju torusid valesse kohta paigaldada. Torutööd teeks oluliselt lihtsamaks, kui töömehel oleks liitreaalsusprillid. Prillide abil on kogu aeg ühes pildis nähtav kuhu ja kuidas torud projekti järgi paigaldada. Nii saab tööd teha piltlikult öeldes õpetuse järgi, mis kogu aeg silme ees on. Tänu kiiremale ja efektiivsemale tööle võiks ka töödele kuluv summa allapoole tulla.

8. Virtuaalne kinnisvara.

Kuna virtuaalreaalsus tekitab kusagil mujal viibimise tunde, siis peab see “kusagil mujal” ka meeldiv koht olema. Võlu on selles, et virtuaalseid ehitisi ei piira saadaval olevate materjalide valik või isegi loodusseadused. Virtuaalsetes jututubades saavad inimesed juba praegu konstrueerida oma unistuste ruume, kus siis oma päris sõpradega “kokku saada”, isegi kui sõber viibib tegelikult tuhandete kilomeetrite kaugusel. Eemaldumine tegelikkusest muutub tänu tehnoloogiale järjest lihtsamaks. Loodame, et virtuaalmaailm võtab rolli reaalsuse täiendajana, mitte ei vii liigsele eraldumisele.

Ülal kirjeldatud laialt levinud mõisted tähistavad tehnoloogilisi lahendusi illusiooni loomiseks.
Virtuaalreaalsus (VR) on kunstlikult loodud virtuaalkeskkond, mis ei sõltu otseselt väliskeskkonnast.
Liitreaalsus (AR) on tegeliku (päris) keskkonna kohandamine/täiendamine virtuaalsete elementidega.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

02.04.2024 Korteriühistu juhtimise ABC