Statistikaameti esialgsel hinnangul nii kohalike elanike kui turistide kulutusi hõlmav harmoneeritud tarbijahinnaindeks oktoobris septembriga võrreldes ei muutunud.
Hinnasurved majanduses on vähenenud. Maksutõusude mõju on taandunud. Konjunktuuriinstituudi küsitluse järgi on järjest vähem neid ettevõtteid, kes plaanivad järgmistel kuudel hindu tõsta.
Kõige olulisema kaubagrupi – toidu – hinnad kuuga langesid. Toidukaupluste vahel valitseb tugev konkurents. Kliendi poodi meelitamiseks korraldatakse ulatuslikke kampaaniaid. Toidu jaemüüjate käive on selle aasta esimese üheksa kuu jooksul kasvanud vaid 1,5%, samas kui toidu müügimaht on hindade tõusu järel vähenenud 4,1% võrra. Maht alaneb, sest inimesed ostavad vähem ja odavamat kaupa.
Mootorikütuseid müüdi endiselt varasemast odavamalt. Mootorikütuste jaemüügi käive on üheksa kuuga kasvanud 7,7% ja maht hindade languse tõttu tõusnud 13,0%.
Koolivaheaeg kergitas lennukipiletite ja spaade hindu. Sügishooaja algus tõstis elektri ja kütte hinda.
Eelmise aastaga võrreldes kallinesid kaubad ja teenused 4,5% võrra. Tänavu kasvavad hinnad Swedbanki prognoosi järgi umbes 5% võrra ja järgmisel aastal ligi 3%. Tuleval aastal jääb maksude mõju hindadele selle aastaga võrreldes väiksemaks, sest autode registreerimistasu mõju kaob.













