Trammitaristu rekonstrueerimise hankeleping kirjutati alla

Täna kirjutasid Tallinna Linnatranspordi AS-i ning 4.trammiliini taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise riigihanke võitja, konsortsiumi AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek OY esindajad alla hankelepingu, mille alusel saab töödega kevadel alustada.

Tallinna Linnatranspordi AS-i poolt allkirjastas lepingu juhatuse esimees Enno Tamm ning konsortsiumi poolt Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Tiit Roben.

„Iga etapi lõpp on järgmise algus. Nüüd saame alustada reaalse tööga, mis eeldatavalt algab 1.aprillil. Tahaksin siinkohal kiita lepingupartnereid konstruktiivse koostöö eest,“ ütles Tamm pärast lepingu allkirjastamist.

„On ülimalt positiivne, et Euroopa kaasrahastatav projekt tuleb ehitamisele ja annab tööd ka kohalikele ehitusfirmadele. Projekti pingeline tähtaeg ja kitsastes kesklinnja tingimustes ehitamine on väljakutse nii Merkole kui kogu konsortsiumile,“ ütles Roben.

KMG Inseneriehituse juhatuse liikme Indrek Pappeli sõnul oli antud hange juba pakkumisstaadiumist alates rahvusvahelist koostööd nõudev ja insener-tehniliselt keeruline.

Projekti käigus rekonstrueeritakse 4.trammiliinil umbes kuus kilomeetrit rööbasteed ning asendatakse puitliiprid betoonalusega ja olemasolevad rööpad keevitatud rööbastega. Betoonalusele viiakse lõigud marsruudil Vabaduse väljak-Vineeri tänav (Pärnu maantee viaduktil on betoonalus juba olemas) ning Hagudi tänavast Tondi lõpp-peatuseni ja tagasi Hagudi tänavani. Samuti uuendatakse Majaka tänaval asuv betoonalusele viidud trammitee, mis vanusest tulenevalt vajab uusi rööpaid. Teede betoonalusele viimise vajadus tuleneb uute, senisest suurema teljekoormusega CAFi trammide hankimisest.

Samuti rekonstrueeritakse trammiteed Pärnu maantee depoo territooriumil ja Vana-Lõuna tänava ringil. Tööde käigus ehitatakse ümber ka depoo ning rekonstrueeritakse ja varustatakse moodsa ja keskkonnasõbraliku sisseseadega kuus veoalajaama. Peterburi tee 2 kinnistule ehitatakse umbes 700 meetrit täiesti uut trammiteed koos tagasipöörderingiga. Kogu 3. ja 4.trammiliini ulatuses vahetatkse välja kontaktliinid.

Seoses sellega, et projekti eesmärk on trammide liikumiskiiruse ja kasutajate arvu suurendamine, on kavas muuta seniseid liiklusskeeme, mis eeldab muuseas osade ooteplatvormide ümbertõstmist või täiendavate platvormide ehitamist. Samuti on plaanis tööle panna fooridel põhinev trammide prioriteedisüsteem. Kõik renoveerimisprojektis ette nähtud tööd tehakse 2014. ja 2015.aasta jooksul.

AS Merko Ehitsus Eesti (www.merko.ee) on Eesti juhtiv ehitusettevõte, mis teostab üld-, insener-, elektri- ja elamuehitustöid. Ettevõte kuulub Tallinna börsil noteeritud Merko Ehitus kontserni.

KMG Inseneriehituse AS (www.kmg.ee) on 2007.aastal loodud taristute rajamisele spetsialiseerunud ettevõte. Peamised tegevusvaldkonnad on sadamate ehitus, vee- ja heitveejaamade, biogaasijaamade, rööbasteede ja nende taristute ning muude insenertehniliste ehitiste rajamine.

Ratatek OY (www.ratatek.fi) on 2008.aastal rajatud Soome ettevõte, mille peamiseks tegevusalaks on elektritranspordi kontaktvõrkude ning veoalajaamade projekteerimine ja ehitus. Firma annab tööd rohkem kui 30 inimesele.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

11 − = 1

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!