Statistikaamet: Jaekaubanduse müügitulu langust mõjutasid oktoobris enim toidukaupade kauplused

Statistikaamet / Statistics EstoniaStatistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu oktoobris 896 miljonit eurot. Müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 4%.

Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak ütles, et kui septembris vähenes müügitulu eelmise aasta sama ajaga võrreldes 6%, siis oktoobris langus mõnevõrra aeglustus. „Müügitulu langust mõjutasid oktoobris enim toidukaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 7%,“ lisas Pihlak.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta oktoobriga võrreldes 4%. „Neist enim ehk 14% vähenes müük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes,“ täpsustas Pihlak. Keskmisest enam ehk 6% vähenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) ning 4% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Müügitulu suurenes 9% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning jäi eelmise aasta tasemele kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu kasvas eelmise aasta oktoobriga võrreldes 6%.

Septembriga võrreldes jäi oktoobris jaekaubandusettevõtete müügitulu samale tasemele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%.

Selle aasta esimese kümne kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3%.

Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

09.02.2023 Kuidas edukalt kliendisuhtlust juhtida?