Marmel Kinnisvara: Maakleri lisaväärtused

Marmel KinnisvaraNii sotsiaalmeedias kui ka isiklikest kogemustest tulenevalt on mul silma jäänud õhku visatud kahtlus või küsimus, et ausalt, no mis lisaväärtust see maakler üldse pakub!?

Selleks, et antud teemat selgemini mõistetavalt lahata, astun ma korraks kinnisvaramaailmast välja

ja toon näite hoopis kulinaariast. Võin julgelt öelda, et enamik meist on ilmselt väljas söömas käinud, paljud ka regulaarselt. Kindlasti on põhjused erinevad – kes käib väljas einestamas mugavuse pärast, kes elamuse ja mõni teine hoopis kogemuse tõttu. Arvestame sellega ja oleme nõus, et üldiselt sellised käigud kergendavad kukrut märksa rohkem, kui näiteks ise kodus toitu valmistades. Loomulikult on meie seas neid, kes teavad täpselt, kuidas pottide ja pannidega ümber käia ning teevad seda ülimalt hästi, gastronoomi tasemel. Tihti piirdub enamik siiski vanade heade koduste roogadega. Kuid vahest siiski tahaks ju proovida midagi enamat. Võtame näiteks veisefilee. Pealtnäha lihtne ettevõtmine, hea tükk liha ja kuum pann. Mis siin keerulist on? Tegelikult, kellel vähegi aimu kokakunstist, teavad, et selle pealtnäha lihtsa roa valmistamisel on rida väikeseid, kuid ülitähtsaid nüansse alates parima tükki valimisest ja ettevalmistamisest kuni serveerimiseni. Ajakulust ja segadusest, mis sellega kaasneb, ma ei hakka isegi rääkima. Kõik peab toimuma süstemaatiliselt, läbimõeldult ja väga täpselt ajastatult. Siit tulebki välja vahe, kas kliendi ette jõuab koeralegi kõlbmatu lihatükk või maitserohke ja suus sulav meistriteos.

Ülekantud tähenduses on maakler Sinu peakokk, kinnisvaraturg tema köök ja veisefilee kliendi kodu. Maakleri kõige suuremad väärtused on tema aeg, kogemused ja teadmised ning oskused need elemendid omavahel efektiivselt kokku segada. See on miski, millega üldiselt on kellelgi, kes ise kodu müümist proovida tahab, väga raske võistelda, isegi, kui neil endil on juba mõningane kogemus olemas. Eriti just sellepärast, et ei osata arvestada peenete nüanssidega, mis loovad kuvandi, mille põhjal ostjad oma esmased otsused alateadlikult teevad. Tänasel aktiivsel ja konkurentsirohkel turul on hea algne kuvand väga tähtis ja iga väiksemgi eelis võib osutuda otsustavaks. Hea maakler teab ja oskab seda ka oma kliendile edasi anda, sest viimane siseneb turule oma arusaama ja tõlgendusega hetkeseisust, kuna tihti puuduvad tal teadmised ja kogemused telgitagustest, olgu see siis kas õige hinna määramisel või turundusvõtete rakendamisel.

Nagu ma oma eelmises postituses („Milleks mulle leping?”) kirjutasin, siis maakler on pigem omaniku käepikendus, avades viimasele uksed, millest ta isegi teadlik polnud. Suurim vahe omaniku ja maakleri vahel tulenebki sellest, et ühe tegevust võib üldjuhul nimetada passiivseks ja teise oma aktiivseks tegevuseks. Passiivne tegevus kujuneb selliselt, et pannakse üles kuulutus ja loodetakse parimat, enamasti ei midagi enamat. Samas aktiivne müük on kogum erinevatest läbimõeldud tegevustest, mis paljuski tiirlevad ümber kliendibaasi, mis ongi kõige võimsam relv maakleri arsenalis. See tohutu kogum kontakte on välja kasvanud tehtud tehingutest, kokkupuutest hetkel aktiivselt otsivate huvilistega ja loomulikult investoritest, kes otsivad läbi maaklerite võimalusi oma vahendeid rakendada. Muidugi on aktiivsel maakleril veel palju erinevaid kanaleid, kuidas leida ja suunata huvilisi õigele teele, mis toobki mind järgmise väärtuseni, milleks on inimeste suunamine. Kahjuks on nii, et me ei ela täiuslikus maailmas ja tihti peavad inimesed mõningaid järelandmiseid tegema. Maakleri üks ülesanne on raamidest väljapoole vaadata, nõustada ja pakkuda alternatiive, tihti selliseid, mida ostjad ise algselt ei oleks kaalunud, kuid mis osutuvad nende jaoks siiski väga heaks valikuks. Sellise lahendusega tehingud ei leiaks pea kunagi aset ilma maakleri abita.

Kokkuvõtteks võibki öelda, et maakleri ülevaade suurest pildist, tema võime adekvaatselt olukorda hinnata ja nii-öelda „punkte ühendada” ongi teda defineeriv väärtus. Seda seetõttu, et maakleri ülesanne ja suuri soov on viia kokku tehingu osapooled ning lahendada sel teekonnal kõikvõimalikud takistused (nii juriidilised kui ka tehnilised), säästes sellega oma klientide aega ja vaeva. Täpselt nagu iga oma ala eksperdi puhul, olgu see siis hinnatud kokk oma veisefileega või Valmar Marmelist, nende tegemisi kindlasti alahinnata ei tasu, sest antud panus ja tulemus lihtsalt ületavad Sinu ootuseid.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

+ 80 = 85

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

Kinnisvara ABC