Raba-Lai silla ehitushanke tähtaega pikendati 15. märtsini

Pärnu linnavalitsuse riigihankekomisjon otsustas Raba-Lai tänavate silla, Rääma ja Laiale tänavale rajatavate ringristmike ning silda ja ringristmikke ühendavate tänavalõikude ehitamiseks välja kuulutatud riigihanke pakkumuste esitamise tähtaega pikendada.

Varasem pakkumuste esitamise tähtaeg oli 25. veebruar, uus tähtaeg 15. märts. Uus tähtaeg ei mõjuta märkimisväärselt silla valmimise aega. Kui hanke tulemusi ei vaidlustata, peaks sild koos seda ühendavate tänavalõikudega valmima 2024. aasta lõpus.

Abilinnapea Meelis Kuke sõnul otsustas riigihankekomisjon tähtaega pikendada seetõttu, et eelmise nädala reede õhtul laekus riigihangete registrisse palju küsimusi ja ettepanekuid hankedokumentatsiooni kohta. „Tuginedes hankesse kaasatud spetsialistide ettepanekutele otsustas riigihankekomisjon viia sisse muudatused riigihanke dokumentatsioonis, muutes muuhulgas tehnilist kirjeldust ja töölepingu projekti, arvestades paljusid päringu esitaja ettepanekuid,“ ütles Kukk.

Abilinnapea lisas, et põhiliselt olid küsimused seotud riskide maandamisega ning riskimaandamine ja garantii tuleb linnavalitsusel läbi pakkumuse hinna kinni maksta. „Seetõttu oli hinnastamise selgus läbi hankedokumentatsiooni korrastamise õigustatud. Kuna sisse viidud muudatused on olulised, oli tähtaega vaja pikendada, pealegi nõuab seda riigihangete seadus,“ selgitas Kukk.

Raba-Lai tänavate silla ehitamise riigihankele on registreerunud ehk hankest huvitatud 22 ettevõtet. Eelmise aasta septembris lõppenud ebaõnnestunud riigihankel osales kaks ettevõtete gruppi, odavaim pakkumine oli koos käibemaksuga 51 miljonit eurot. Pärast esimese hanke ebaõnnestumist pikendas riigihankekomisjon pakkumuste ettevalmistamisaega ja silla ehitusaega, vähendas leppetrahvide kogusummat ja tegi teisi muudatusi, et ettevõtete huvi Pärnusse silla ehitamise vastu suurendada.

Praegu toimub osa Pärnu transiitliiklusest Kesklinna silla ja Pika tänava kaudu. Südalinna serva ehitatav uus sild võimaldab linnasüdant vältida sõidukitel, kes sinna minna ei soovi, samas tekib lisavõimalus kesklinna sõitmiseks. Pärast Transpordiameti poolt kavandatava neljarealise tee ehitamist Sauga alevikust Ehitajate teele väheneb Tallinna maantee osatähtsus ning enamik Tallinna poolt tulevatest autodest hakkab Pärnusse sõitma kas Raba-Lai või Papiniidu silla kaudu.

Uus sild hakkab toetuma neljale sambale, millest kolm asuvad maal ja üks jões. Silla tekiplaadi pikkuseks on 354,8 meetrit, mis jaguneb kolme ava vahel, millest kõige pikema ava pikkus on ligi 132,5 meetrit. Sillakaared ulatuvad jõepinnast kuni 30,5 meetri kõrgusele, kaartest teepinnani jääb ligi 20,5 meetrit. Lisaks sillal asuvale tänavavalgustusele valgustatakse sillakaared ja sambad.

Sillal on kolm 3,25 meetri laiust sõidurada, nende mõlemas ääres poole meetri laiused ohutusalad ning 4 – 4,5 meetri laiused jalakäijate ja jalgratturite teed. Silla keskel asuvad jalakäijatele mõeldud väikesed puhkealad, mis on varustatud pinkidega. Sõidurajad on muutuva suunaga, sillale pealesõit toimub ühe, mahasõit kahe sõiduraja kaudu. Parempoolsed sõidurajad on ette nähtud mahasõidul parempöörete tegemiseks kas Laiale või Rääma tänavale.

Liikluse sujuvaks ühendamiseks olemasoleva tänavavõrguga rajatakse Laia tänava ja Rääma tänava ristmikele ringristmikud. Tulevikus, kui linn on Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsilt osa vana politseimaja kinnistust omandanud, ehitatakse välja Laia ja Pikka tänavat ühendav Pargi tänava pikendus.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

23.04.2024 Korteriühistu põhikirja ja kodukorra koostamine