Tallinn: Algab Endla tänava tunnelite ehitus – oluline etapp Kristiine liikuvussõlme kujundamisel

TallinnTallinna keskkonna- ja kommunaalamet on sõlminud ehituslepingu Endla tänava raudteeviadukti kergliiklustunnelite rajamiseks. Lepingu maksumus on käibemaksuta 4,2 miljonit eurot ning töövõtjaks on INF INFRA OÜ. Projekti rahastavad Tallinna linn ja aktsiaselts Tallinna Vesi.

„Endla tänava tunnelid loovad jalakäijatele ja ratturitele ohutu ja mugava ühenduse raudtee alt ning seovad Kristiine sujuvalt kesklinnaga. See on praktiline samm, mis aitab murda senise tõkke ning on oluline lüli rattateede võrgu terviklikkuse vaates. Kristiine keskalast saab tulevikus üks Tallinna olulisim liikumissõlm ja see projekt on selle muutuse käivitaja,“ ütles Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti teenistuste juht Elari Udam.

Ehitus hõlmab kahe tunneli rajamist, mille kaudu luuakse kergliiklejatele turvaline läbipääs Tehnika tänavalt raudteetammi alt Kristiine keskuse suunas. Lisaks paigaldatakse ligikaudu 200 meetrit uut kanalisatsioonitrassi ning uuendatakse lähiümbruse sõidu- ja kõnniteed.

Tunnelid on esimene suurem investeering linna arengustrateegias kavandatud Kristiine keskala kujundamisel. Tulevikus kujuneb sellest piirkonnast üks Tallinna olulisemaid ühistranspordi sõlmpunkte ja ümberistumisalasid. Raudteetammi ületamine muutub tänu uutele tunnelitele ohutuks ja sujuvaks, aidates leevendada senist barjäärefekti Kristiine ja kesklinna vahel.

Tunnelid on osa rattateede põhivõrgust, toetades linna eesmärki arendada rattataristut viisil, mis võimaldab turvalist ja mugavat liikumist linnaosade vahel.

Tulevikus on Kristiine keskala arenduse osana plaanis veel mitmeid investeeringuid: Endla tänava ümberkujundamine ja ühistranspordipeatuste kokku toomine Kristiine keskuse ees; Taksopargi ristmiku ümberehitus; Tehnika tänava rattateede rajamine; Tulika tänava rekonstrueerimine; Liivalaia trammiliini pikendamine Kristiine keskuse suunale ja koostöös Eesti Raudteega uue raudteepeatuse rajamine Endla viadukti juurde.

Tunnelite ehitustööd algavad pärast ettevalmistusetapi lõppu ning kestavad 18 kuud ehk lõpptähtaeg jaanuar 2027. Projekti elluviimist planeeritakse kaasrahastada Euroopa Liidu vahenditest.