Kinnisvarakool: Kinnisvaramaakleri stardiprogramm
Kinnisvarakool: ChatGTP ja tehisintellekti koolitus kinnisvaramaakleritele
Kinnisvarakool: Planeerimis-ehitusvaldkonna spetsialisti täiendõppeprogramm

Tartu: Algavad ettevalmistustööd Tartu põhjapoolse ümbersõidu ja Tiksoja silla rajamiseks

Tartu.eeTartu linnapea Urmas Klaasi kutsel kohtusid täna Tartus taristuminister Kuldar Leis, Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ja Tartu linna esindajad. Arutati riigimaanteede arendusena Tartu põhjapoolse ümbersõidu ja Emajõele Tiksoja silla rajamist. Taristuminister Kuldar Leis kinnitas, et objekt lisatakse riigiteede teehoiukavasse.

Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on Tiksoja silla rajamine koos põhjapoolse ümbersõiduga Tartu jaoks märgilise tähtsusega projekt. “Kavandatav ümbersõit annab võimaluse jätkata täna linna läbiva transiitliikluse ümbersuunamist, mis vähendab oluliselt kesklinna tänavate liikluskoormust.” Liikluskoormus väheneks objekti valmides nii Riia, Turu kui ka Võru tänavatel, samuti Narva maanteel.

Olulise kasuna näeb Urmas Klaas ka Tähtvere ja Kvissentali linnaosade paremat ühendatust ülejäänud linnaga. Praegu on nende linnaosade elanike jaoks lähim Emajõe ületuskoht kesklinnas asuv Kroonuaia sild, Tiksoja silla rajamisel tekiks otseühendus üle jõe.

Minister Kuldar Leisi sõnul on objekt oluline ka sõjalise mobiilsuse vaatest, sest uue silla valmides oleks loodud vajalik ülepääs Emajõest ka põhja poolt. Samuti kinnitas minister, et on olemas poliitiline tahe ja kokkulepe koostööks ning eelprojekt, millega minna edasi põhiprojekti koostama. “Hakkame koos pingutama ja leidma vahendeid projekti elluviimiseks. Esmalt täpsustame, milline on võimalik toetus Euroopa Liidu uuest rahastamisperioodist alates aastast 2028, milline on riigi panus ja millega on valmis kohalikud omavalitsused kaasa lööma. Rahastusvõimaluste selgumisel saame kavandada ja kokku leppida ka ehitusaastad, varaseim võimalik aeg ehitusega alustamiseks saaks olla aasta 2028,” sõnas Leis.

Transpordiametil on valmis eelprojekt põhjapoolse ümbersõidu rajamiseks koos Tiksoja sõlme ja Emajõe silla rajamisega. “Transpordiameti vaatest on sama projekti raames vaja ära lahendada nii Tiksoja sõlme eritasandiliseks ehitamine kui ka Tallinn-Tartu raudteega ristumiste viimine erinevatele tasanditele,” sõnas Transpordiameti peadirektor Priit Sauk.

Järgmise sammuna alustatakse ettevalmistustööde ja põhiprojekti koostamisega. Nende valmides selgub täpsemalt projekti võimalik maksumus ja maht. Rahastusvõimalustest sõltuvalt on võimalik ka objekti etapiviisiline arendame. “Minimaalses mahus kavandame Tiksoja eritasandilist ristmikku koos uue sillaga ja maantee ühendamist Jõgeva maanteega,” sõnas Sauk.

Orienteeruv maksumus on minimaalselt ligi 60–70 miljonit eurot. Kui rajada ka ühendused Tallinna poole olemasoleva 2+2 maantee lõiguni ja ringtee pikendusena kuni Ilmatsalu ringteeni, siis oleks projekti maht umbes 100–120 miljonit eurot.

Tiksoja silla ja ümbersõidu eelprojekt (Transpordiamet)

Kinnisvarakool & koolitus: kinnisvara ostmine kohtutäiturilt