Kinnisvarakool: ChatGTP ja tehisintellekti koolitus kinnisvaramaakleritele
Kinnisvarakool: Planeerimis-ehitusvaldkonna spetsialisti täiendõppeprogramm
Kinnisvarakool: Kinnisvaramaakleri stardiprogramm

VAU Haldus: miks on halduspartneri valik kinnisvaraarendaja maine küsimus?

VAU HaldusUue kortermaja väljakutsed ei lõpe võtmete üleandmisega – need lihtsalt muutuvad. Algab uus etapp, kus fookus liigub ehituselt elanike kogemusele ja halduse kvaliteedile. Kui haldus on läbimõtlemata, võib klientide rahulolematus kiiresti murendada arendaja maine. VAU Haldus on olnud halduspartneriks näiteks Liveni Regati kodudes Pirital ja Reterra City Tornis, kus aitas defineerida hooldussüsteemid ammu enne, kui korteriühistu üldse moodustati.

Professionaalne haldus algab juba enne üleandmist

Kogenud kortermajade arendajad kaasavad halduri varakult, et vältida projekteerimises hoolduslõkse ja tagada, et valmiv maja oleks ka optimaalselt hallatav. Üha enam on ka selge, et pärast korteri üleandmist saab elanikule arendaja “näoks” hoopis haldusfirma. Kui kommunikatsioon lonkab või probleemid lahenevad aeglaselt, langeb varjund arendaja peale.

Arendaja maine sõltub otseselt sellest, kuidas elanikud esimese 3–6 kuu jooksul oma kodu kogevad. Kui mured kuhjuvad või suhtlus on katkendlik, jõuab rahulolematus kiiresti avalikku ruumi – ja see kandub üle ka arendajale.
VAU Haldus

Kuidas näeb hea halduspartneri töö välja arendaja vaatest?

Professionaalne kinnisvarahaldus tähendab süsteemset protsessi ja selget kommunikatsiooni, mitte pelgalt korrashoidu. Ideaalis on haldusfirma arendaja mõttekaaslane, kelle eesmärk on tagada, et maja toimib ja elanikud on rahul.

Tugev halduspartner:

  • teeb enne üleandmist täiendava tehnosüsteemide auditi;
  • koostab haldusplaani ning valmistab ette elanike sissekolimise – lepingud, ligipääsud, infomaterjalid ja juhendid;
  • menetleb haldusmuresid dokumenteeritult ja läbipaistvalt;
  • tagab, et hooldused toimuvad päriselt, mitte ainult paberil, ning annab regulaarselt aru hoolduste seisust;
  • jagab arendajale tagasisidet järgnevate projektide täiustamiseks.

Selline koostöö aitab arendajal ennetada tüüpilisi kasutusfaasi “valupunkte” – ventilatsiooniprobleeme, turvasüsteemide hoolduse puudujääke või info liikumise takerdumist.

Halva halduse varjatud hind

Haldusturul kohtab endiselt olukordi, kus töö on tehtud vaid paberil, kuid mitte sisuliselt. Paljudel juhtudel on töö tehtud tegelikult ainult kliendile esitatud arvel. Kui hooldusdokumete küsida, siis neid ei ole ja hakatakse tagantjärgi vormistama. Oleme oma praktikas näinud, kuidas näiteks ventilatsioonisüsteem ei toiminud aastaid, ehkki hooldustasu oli regulaarselt tasutud, või kuidas turvavalgustus jäi ühendamata akutoitega süsteemi. Kui esimene neist tegemata jätmistest võib pikemas plaanis kahjustada hoone ja elanike tervist, siis teine võib õnnetuse korral osutuda eluohtlikuks.

Uue kortermaja puhul ei pruugi sellised puudused kohe välja paista – esimesed kuud, vahel isegi aastad, näib kõik toimivat. Just seetõttu on oluline, et halduspartneri töö oleks läbipaistev, kontrollitav ja hästi kommunikeeritud. VAU Halduses teavitab haldur elanikke regulaarselt, mis on tehtud ja mis plaanis. Nii on kõigil selge arusaam, mis majas toimub ja milliseid samme tehakse hoone hea käekäigu tagamiseks.
VAU Haldus: miks on halduspartneri valik kinnisvaraarendaja maine küsimus

Haldusteenuse teadlik valik

Halduspartnerit valides tasub küsida:

  1. Kas partner on valmis tööle hakkama juba enne hoone valmimist? Kas ta üldse oskab midagi ennetavalt teha või on harjunud vaid nö tulekahjude kustutamisega?
  2. Kas tal on tehniline pädevus ja kogemus uusarenduste haldusteenuste tellimisel ja teha seda kliendile kõige optimaalsemal moel?
  3. Kas aruandlus ja hooldusdokumentatsioon on digitaalselt reaalajas jälgitav?
  4. Kas ta seisab elaniku eest ka siis, kui see on ebamugav või tähendab lisatööd?
  5. Kas haldur teavitab elanikke regulaarselt, mis tema majas toimub?

Nendele küsimustele “jah” vastav partner aitab tagada, et hoone väärtus püsib ja elanike rahulolu loob tugeva aluse arendaja järgmistele projektidele.

Usaldus algab enne, kui maja valmis saab

Haldusteenuse partneri valik juba kortermaja arenduse algusfaasis on strateegiline otsus, mitte vormistuslik etapp projekti lõpus. Õige halduspartner hoiab hoone töös, säilitab või kasvatab kliendi vara, kuid mis kortermaja arendaja seisukohast kõige olulisem – ta hoiab arendaja mainet.

Kui haldus algab varakult, on läbipaistev ja tehniliselt pädev, saavad uued elanikud kolida mitte lihtsalt uude majja, vaid toimivasse keskkonda. See ongi arendaja edu tegelik mõõdupuu.

Alar Toomik
Vau Haldus OÜ

Kinnisvarakool: Kinnisvaraturu ülevaade - Tõnu Toompark