Kinnisvaraostjate soovidega arvestamine toob kasumi

Uue arendusprojekti planeerimisel tuleb käia kaasas uue aja nõudmistega. Kõiksugu energiasäästu- ja ehitusnormide kõrval ei tasuks ära unustada klienti ehk seda õnnetut hinge, kes arendatava korteri lõppkokkuvõttes ära peab ostma ning selles elama asuma hakkama.

Kinnisvaraarenduse mure ja rõõm on see, et kord juba ehitatut saab alati korrigeerida õige hinnastamise abil. Ehk siis eksimusi saab korrigeerida hinnaalandustega. Arukas arendaja aga lähtub turuvajadustest ning võtab õppust teiste eksimustest, et puuduks põhjus halba kaupa odavalt müüa.

Hea kaup müüb kiiremini

On vist liiga triviaalne väita, et kiirema käibega on kaup, mis kliendi vajadusi paremini rahuldab. Nende vajaduste rahuldamise nimel ei peaks arendaja endale selgeks tegema, mis kliendile tõeliselt korda läheb? Mis kliendile meeldib?

Lihtne vahend kliendi eelistuste tabamiseks on konkurentide tegevus. Tasuks pilk heita konkureerivate projektide peale ning vaadata, mille müümisega on konkurentidel paremini läinud ja mis kaup on pikemaks ajaks kätte seisma jäänud.

Konkurentsianalüüsi saab teha mitmest mõõtmest lähtudes

Esimesena tasub vaadata, kuidas on läinud erineva toalisusega korterite müük. Kas pigem müüvad hästi 2-toalised või sootuks 4-toalised?

Järgmise sammuna tuleb pilk heita korterite suurusele ruutmeetrites. Kas hästi kaubaksminevad 2-toalised korterid on 40-ruutmeetrilised või hoopis 60-lised?

Sellest omakorda järgmine etapp on vaadata, mida korteri hinna sees pakutakse. Kuidas on hinnastatud panipaigad ja parkimiskohad. Samuti, kas hinna sisse kuulub odavaim laminaatparkett või eksklusiivne siseviimistlus.

Konkurentidelt õppimisel ei tohi teha kahte olulist viga

Esmalt ei tohi eeldada, et konkurendid on käitunud ilmeksimatult teades püha tõde.

Konkurendidki on kõigest luust ja lihast inimesed, see tähendab ekslikud. Võib-olla on 1-toalised korterid müüdud kiiresti mitte seetõttu, et need on väga hästi planeeritud ja sobilikus siseviimistlusega, vaid hoopis seetõttu, et need on valesti ehk liiga madalalt hinnastatud.

Teine viga, mille tegemisest tasub hoiduda on keskendumine ühele ajamomendile, mitte dünaamikale. Hetkeline pilt konkurendi müügiseisule ei anna seda infot, mis annab müügitempo ja selle muutumise vaatlemine ajas.

Nii ei ütle aastase müügiprotsessi järel tõdemus, et konkurendil on 3 müümata korterit tegelikult mitte midagi. Kui aga teame, et esmalt suutis konkurent müüa madalamate korruste väikesed 2-toalised korterid ja seejärel hinnaalanduste järel suured 3-toalised, siis siin juba on, millest õppust võtta.

Kliendi soovidega tuleb arvestada juba protsessi alguses

Kinnisvaraarenduse äriahel on sedavõrd nõrk või tugev, kui tugev on tema nõrgim lüli. Kinnisvarakriis ja järjest targemaks ning nõudlikumaks muutuvad kliendid vajavad seda, et arendusprotsessi kvaliteet hakkaks pihta juba selle esimestest sammudest. Turu-uuring läbi teoreetiliste küsimuste ei ole piisav, et saada infot klientide eelistuste kohta. Ometi on turul konkurendid, kelle tegemistest-toimetamisest on lihtne õppust võtta.

Adaur Grupp OÜ pakub monitooringuteenust, kus vaatluse all on kõik Eesti korterelamute projektid. Tegemist on mahuka andmebaasiga, mis võimaldab turuolukorra ja trendide kõrval hinnata ka klientide eelistusi ja nende muutuseid. Samuti seda, mille järele on suurem ja mille järele on väiksem nõudlus.

Tahad lähemalt teada? Kui jah, siis helista +372 525 9703 või kirjuta tonu@adaur.ee.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

24 − 22 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!