Madalamad hinnad meelitavad Tallinnast välja

Tallinna eeslinnade Maardu (ca 15 000 elanikku) ja Keila (ca 9500 elanikku) korteriturgu mõjutavad peamiselt Tallinna lähedus ja ühistranspordiühendus Tallinnaga.

Maardule loob negatiivse fooni tööstusobjektide (valdavalt endise fosforiidikombinaadi hooned) lähedus ja püsielanikkonna puudumine. Samuti linna suur võlakoormus.

Keila asub Tallinnast kaugemal. Neil põhjustel jääb Maardu ja Keila hinnatase madalamaks Tallinna teiste satelliitasumite (Laagri, Saue, Saku, Tabasalu, Jüri, Haabneeme alevikud ja Saue linn) hinnatasemetest.

Positiivsete, hinda mõjutavate asjaoludena võib esile tuua Maardu linnas suure tööandja Muuga sadama naabrust ja Keila linnas toimiva raudteeühenduse ning uue populaarse tervisekeskuse olemasolu.

Keila linna korterite hinnatase on vahemikus 4500-6500 kr/m², seejuures on Keila linna uusimas (ehitatud 1997. a.) korterelamus on hinnad tõusnud ka kuni tasemeni 8500 kr/m².

Maardu linna enam hinnatud ja kõrgeima hinnatasemega piirkond on Maardu kiriku tagune, uuem (ehitatud 1980-ndate lõpus ja 1990-ndate algul) korterelamute rajoon (nn Põhja-rajoon). Korterite hinnad Maardu uuemas rajoonis on vahemikus 3500-5500 kr/m², vanemas rajoonis ja vanemates elamutes 3000-4500 kr/m².

Tallinna naabervaldade keskustes (Laagri, Saue, Saku, Tabasalu, Jüri, Viimsi alevikud) on väljakujunenud ja heatasemeline infrastruktuur, samuti hea ühistranspordiühendus Tallinnaga. Nõudlus nende piirkondade korterite järele on viimastel aastatel jätkuvalt tõusnud ja kohati hakanud pakkumist ületama.

Piirkondade korterite hinnatase vastab Tallinna äärelinna korterite hinnatasemele. Erandiks on siinkohal Viimsi valla alevikud (Viimsi ja Haabneeme), kus hinnaskaala on juba võrreldav Tallinna kesklinna madalama hinnatasemega.

Tallinna naabervaldade keskustesse otsitakse kortereid eelkõige rohelisema ja rahulikuma ümbruse tõttu. Eelistust rõhutab väikeste eriprojektiga korterelamute suur arv.

Tallinnast 20-40 km kaugusel paiknevate väiksemate külade ja alevike (Lagedi, Kiiu, Kuusalu, Kostivere, Aruküla, Ääsmäe, Kose) kinnisvara hinnatase sõltub eelkõige kaugusest Tallinnast. Olulised on ka kohaliku infrastruktuuri areng (koolide, lasteaedade, kaupluste, sportimisvõimaluste olemasolu) ja ühistranspordiühenduse olemasolust Tallinnaga. Kui viimati mainitud elemendid on puudulikud, siis võib korteri hind olla mitmeid kordi madalam võrreldes piirkonnaga, kus nimetatud võimalused on olemas.

Väikealevike ja külade hinnatase on ebaühtlane ja turg vähemlikviidne. See on tingitud korterite (korterelamute) väiksemast hulgast ning müügihind sõltub palju müügihetkel olemasolevate pakkumiste arvust.

Tallinnast väljapoole otsitakse elamispinda peamiselt kolmel põhjusel: vaikus, rohelus ning madalam hinnatase võrreldes pealinnaga. Viimane võimaldab leibkonnal soetada suurem ja mugavam eluase, kui sama raha eest saaks Tallinnasse osta.

Tallinnast välja kolides tehakse tavaliselt järeleandmisi sõidu- ja ajakulus, sest enamasti jääb lähiümbruse elanikele endiselt pealinn piirkonna peamiseks tööandjaks ja hariduskeskuseks.

Üldise elamispindade turutrendina on täheldatav suurem renoveeritud ja heas seisukorras korterite nõudlus. Kapitaalremonti vajavate korterite vastu on huvi väiksem.

Korterite hinnatase on otseselt sõltuv Tallinna äärelinna korterite hinnatasemest, mõjustatuna peamiselt samadest faktoritest – laenutingimustest ja majanduse hetkeseisust.

ERI Kinnisvara prognoosib aastases perspektiivis Tallinna ümbruse korteritele hinnatõusu kuni 10%. Enam puudutab prognoos eriprojektiga kortereid. Nõudlust Tallinna ümbruse korterite vastu võib vähendada soodsa hinnatasemega korterite juurdetulek Tallinna äärelinna.

Tallinna lähiümbruse korterite keskmised hinnad, kr/m²

Viimsi, Haabneeme alevikud
8000-12000
Laagri, Saue, Saku, Tabasalu, Jüri alevikud
6000-9000
Lagedi, Ääsmäe, Kostivere, Aruküla
3000-6000
Kiiu, Kuusalu, Kose
2500-5000
Keila
4500-6500
Maardu
3000-5500
Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

Detailplaneeringute koostamine ja menetlemine