Pankrotilaine on juba ammu alanud 2 kommentaari

Kuuldused BRECi pankrotistumisest lisavad punkti tegevuse lõpetanud kinnisvaraettevõtete kurba nimekirja. Huvipakkuv on, et tegemist on ühe suhteliselt tuntud kaubamärki kandva ettevõttega. Paraku peab tõdema, et räägitud mõne teisegi ettevõtte raskustest, kuid eks aeg annab siin arutust, mis arengud neid tabavad.

Illustratsioon

Ma ei usu, et tegemist on kinnisvarafirmade pankrotilaine avalöögiga. Laiemat pilti vaadates ei ole kinnisvaraettevõtete arvu vähenemises midagi üllatavat. Pankrotilaine ja tegevuse lõpetamiste laine algas juba 2007. aastast, mil kinnisvaratehingute arv hakkas jõuliselt vähenema.

Kui ikkagi turg märkimisväärselt langeb, siis on selge, et paljud ettevõtted, kes ei suuda pakkuda kvaliteetset teenust või kes on teinud väärotsuseid, peavad uksed sulgema. Võib öelda, et enamus kinnisvaraettevõtete raskustest on tingitud eelkõige sellest, et ei suudetud turu sellist pöördumist ette näha.

Turul on kümneid ja kümneid kinnisvaravahendajaid, kelledest me midagi kuulnud pole ja kelle tegevuse lõpetamine meile märkamatuks jääb. Enamasti on tegemist buumi ajal asutatud ühemehefirmadega, kus tõusval turul loodeti suurt tulu teenida. Seetõttu on siseinfot valdamata BRECi kui staažika ja suurema tegija pankrotistumine üllatav.

Illustratsioon

Kriis kinnisvaraturul mõjub maaklertegevusele korrastavalt. Täna lõpetavad tegevust enamuses maaklerid, kes ei suuda teha tehinguid. Tehingud jäävad tegemata põhjusel, et ei suudeta klientidele lisaväärtust luua. Nii võime eeldada, et turult lahkuvad väiksema professionaalsuse tasemega maaklerid ja alles jäävad paremad. Teisisõnu – maaklerteenuse keskmine kvaliteet tõuseb.

Teine trend, mida tänane kinnisvaraturu olukord soosib, on maaklerettevõtete koondumine. Momendil on turg killustunud sadade vahendajate vahel. Rasketel aegadel pisemad ühepäevaliblikad surevad. Suurematel ettevõtetel on seevastu võimalus turuosa kasvatada nii konkurentsi vähenemise läbi, kui ka uute maaklerite kaasamise abil. Nii oleks väga imelik, kui BRECi tegijamatele maakleritele praegu aktiivselt tööpakkumisi ei tehtaks.

Kommentaarid

  1. W.

    Aga milline on üldse hea ja kvaliteetne maaklerteenus, mida omanikul on mõistlik täna tellida?

    Äkki defineeriks selle mõiste ära? Headest ja halbadest maakleritest on nii palju jauratud, aga millised on hea maakleri müügitulemused tänasel turul võrreldes kehva maakleriga? Ja eelkõige millised on ootuspärased hea maakleri müügitulemused võrreldes omaniku enda poolse müügiga?

    Arvestades küsitavat teenussummat ja tavaliselt pakutavat teenust (piltide tegemine, kinnisvaraportaali riputamine, küsimustele vastamine, mis nagunii läbi maakleri omanikule tulema hakkavad jne), siis tundub, et pigem kogutakse suur hulk pakkumisi oma portfelli, neid tegelikult tundmata ja jäädakse lootma jackpotile, et midagi ka müüa ja teenida kopsakas komisjonitasu? Kas “hea” maakler toimib teisiti? Sealjuures ei saa ju juttu olla detailideni objekti süübimisest, fokusseeritud müügist jms. Samas kainelt võttes – kellele, kuhu ja kuidas tänasel turul ikka fokusseeritult müüa? Kuidas leida eelist ja on see eelis tänasel turul üldse saavutatav (kui võib olla mõni väga üksik maakler või erandlik olukord välja arvata)?

    Seega:

    1. Minu arvates on tänasel turul sinisilmne väita, et maakleri poolt tehtud töö kuidagi teenustasu väärivalt müüki edendaks. Tavalisi maakleri ülesandeid on võimeline iga mõtlemisvõimeline inimene täitma. Kinnisvara ei müüda kasutatud külgkorviga Jawa hinnaga. See väärib enda müügiga veidi ise tegelemist.

    2. Kas peale maaklerite poolse turunduse on tõepoolest ka neil kusagil võtta suur “klientide ring”, kes justkui ootavad raha näpus, et miljonitesse ulatuvat kinnisvara osta, mis siis kokkuvõttes vähendaks omaniku müügiks kuluvat aega? Siinkohal on paslik uuesti märkida, et kinnisvaraturg on hetkel surnud. Kus on maakleri eelis täna?

    3. Kas kogu see kahtlase sisuga teenus väärib omaniku poolt tellimist ja vähendada mõnel määral vabatahtlikult oma kuulutuse atraktiivsust, sellele samal ajal pealegi makstes? Ma ei ole kaugeltki mitte ainus, kes väidab, et märge “otse omanikult” on selgelt positiivne müügiargument.

    Ehk siis küsin otse välja:

    MIKS tellida tänasel turul müümisel maakleri teenus, arvestades, et müügi edendamist läbi selle on raske näha ja ostjale on see pigem negatiivne argument. Kõige adekvaatsem info ikkagi otse omanikult, väiksem ajakulu, suurem hinnaefektiivsus jne.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

− 3 = 3

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!